Yhdessä arkea

Avoimet työpaikat

Aamulla, kun hetki on vielä hieman hämärä, kuuluu työpaikallani Siilinjärven Osuuspankissa iloisia tervehdyksiä ja hyvän huomenen toivotuksia.

Saan hymyillen todeta, että tänäänkin meillä valmistaudutaan iloisin mielin kohtaamaan ja palvelemaan asiakkaitamme. Nopeat kohtaamiset ja tietojen vaihdot päivästä sekä valmistautuminen tuleviin asiakaskohtaamisiin täyttävät aamun ennen ovien aukaisemista. Sieltä täältä kuuluu pieniä naurahduksia työkavereiden jutusteluissa. Hyvä porukka on asia, joka kantaa työelämän pyörteissä.

Ovien auetessa pankin täyttää asiakkaidemme puheensorina. Heitä on tänäänkin tulossa monia hoitamaan taloudellisia asioitaan. Osa perinteisesti nostamaan rahaa, maksamaan laskuja tai tuomaan laskuja maksupalveluun. Osa taas saapuu sovittuun Taloushetkeen, jossa yhdessä asiakkaan kanssa luomme mahdollisuuksia unelmien toteuttamiselle. Toisilla asiakkailla on mukanaan mukavia uutisia uudesta elämänvaiheesta taikka uudesta kodista, toisilla taas uutiset ovat murheellisempia, avioeroja taikka läheisten menetyksiä.

Nämä erilaiset kohtaamiset osoittavat asiantuntevan henkilöstömme tärkeyden heidän vastatessaan  ihmisten taloudellisiin ja lainopillisiin kysymyksiin eri elämän vaiheissa. Hahmotetaan unelmia ja tavoitteita. Mutta myös luodaan turvaa tilanteisiin, joissa elämä ei ole aina niin helppoa. Ihailtava on se taito, jolla toimihenkilömme kohtaavat asiakkaamme. Iloa, naurua ja välillä kyyneleitä. Nämä ovat niitä hetkiä, joissa haluamme olla asiakkaidemme luottamuksen arvoisia. Lähellä ihmistä.

Saan päivän mittaan sähköpostiini niin asiakkaiden kuin henkilöstön kysymyksiä, mutta myös kehitysideoita. On ajatuksia muutoksesta ja tulevaisuuden näkymistä. Näen ja koen arjessa, miten tekniikka kehittyy ja muuttuu. Tapa, jolla kohtaamme asiakkaamme ja toisemme on muuttumassa nopeasti. Mobiili ja verkko luovat asiakkaillemme odotuksen mahdollisimman helposta ja nopeasta kohtaamisesta, silloin kun asiakkaalle sopii. Asiakaslähtöisyys muuttaa muotoaan.  Asiakkaamme valitsevat itse tavan hoitaa taloudelliset asiansa. Se voi olla verkko tai perinteinen kohtaaminen. Tärkeintä on tarjota kullekin asiakkaalle juuri hänelle sopiva tapa.  

Asiakas tervehtii minua oveltani ja huikkaa kiitoksen onnistuneesta kaupasta. Pankin ovet sulkeutuvat, mutta pankista kuuluu edelleen puheensorina. Iltavuorossa jatketaan päivän töitä. Soitellaan asiakkaille ja hoidetaan Taloushetkiä. Muutamme palveluitamme kohtaamaan asiakkaidemme toiveita. Päivään on mahtunut paljon - kohtaamisia asiakkaiden kanssa, talouden lukuja ja hallinnollisia asioita. Ideoita ja pohdintaa. Ajatus, että olemme saaneet tänäänkin olla asiakkaidemme ja toistemme luottamuksen arvoinen, antaa huomisen muutoksiin uutta energiaa. Tästä on hyvä jatkaa.

soile_pusa_blogi

Soile Pusa, toimitusjohtaja, Siilinjärven Osuuspankki

Load more comments