Hyppää sisältöön

POP Visa -korttien ostoturva turvaa verkko-ostoksiasi

POP Visa -korttien credit-ominaisuuteen sisältyy ostoturva, joka turvaa verkko-ostoksiasi aina ostohetkestä tuotteiden toimittamiseen asti. Käytännössä tämä tarkoittaa, että voit saada rahasi takaisin esimerkiksi, jos olet maksanut POP Visa -korttisi  credit-ominaisuudella ja kauppias jättää tuotteen toimittamatta, saat väärän tai vahingoittuneen tuotteen tai jos matkatoimisto tai lentoyhtiö menee konkurssiin ennen matkaasi tai sen aikana. Ostoturva koskee sekä koti- että ulkomaisissa verkkokaupoissa tehtyjä ostoksia.


Miten ostoturva toimii?  

Jos kyse on tuotteeseen tai palveluun liittyvästä reklamaatiosta, ota aina ensin yhteys myyjään ja noudata myyjän reklamaatio-ohjeita. Mikäli asia ei ratkea tätä kautta, voit tehdä kirjallisen ostoturvaan liittyvän reklamaation POP Pankin verkkosivujen kautta. Kauppiaan kanssa käyty kirjeenvaihto ja kuitit on hyvä säilyttää asian selvittämistä varten.  

Jos kyse on kortin väärinkäytöstä, esimerkiksi korttiasi on käytetty luvattomasti, ota välittömästi yhteyttä kortin sulkupalveluun 020 333, jotta kortin käyttö saadaan estettyä. 

POP Visa banneri-10

Vinkit turvalliseen verkko-ostamiseen 

  • Jos kyseessä on tuntemattomampi kauppias, tutustu verkkokauppaan ennen ostamistasi. Selvitä esimerkiksi, minkälaiset reklamaatioehdot kaupalla on ja mihin voit ottaa tarvittaessa yhteyttä.  
  • Varo väärennettyjä verkkokauppoja etenkin jos käytät hakukonetta sivuille siirtymisessä.  
  • Katso, että verkkokaupan maksamissivu on SSL-suojattu (https) ja käytä Visa Secure -palvelua, jos kauppias sitä tarjoaa.
  • Mikäli teet ostoksia mobiililaitteella, suosi verkkokaupan sovellusversiota.  
  • Asiakasarviot kertovat paljon verkkokaupan tuotteista ja palvelusta. Suhtaudu kuitenkin näihinkin kriittisesti, sillä asiakasarvioitakin voidaan väärentää.
  • Käytä maksamiseen ostoturvan sisältävää luottokorttia. Jos tiedät tekeväsi ostoksia vain tietyistä maista, voit rajata itse luottokorttisi käyttömaita verkkopankissa tai POP Mobiilissa.  
  • Talleta kuitit ja asiakirjat mahdollisen reklamaatiotilanteen varalle.  
  • Rekisteröityessäsi verkkokauppaan, käytä eri salasanaa kuin muissa käyttämissäsi verkkopalveluissa. Vältä käyttämästä helposti arvattavia salasanoja.  
  • Älä tallenna pankki- tai luottokortin tietoja verkkokauppaan tai laitteellesi.  
  • Huolehdi verkko-ostoksiin käyttämiesi laitteiden tietosuojapäivityksistä.  
  • Seuraa korttisi tapahtumia. Korttivarkaat tekevät usein paljon pieniä ostoksia luottaen siihen, että kortin omistaja ei heti kiinnitä näihin liittyviin veloituksiin huomiota.   

 

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä