Pankkiasiat koronan aikaan
Koronavirus on asettanut suomalaiset poikkeukselliseen tilanteeseen, joka vaikuttaa myös pankkiasiointiin.
Koostimme tälle sivulle vinkkejä pankkiasioiden sujuvaan hoitamiseen. Seuraathan sivua myös jatkossa, sillä päivitämme tänne niin lisäohjeita kuin linkkejäkin.
Pankkiasiointi
Koronaviruksen aiheuttaman tilanteen vuoksi suosittelemme asiointia verkko- ja mobiilipalvelujemme, kuten POP Verkkohetken, verkkopankin ja POP Mobiilin, kautta ja välttämään konttorissa käymistä.
Mikäli pankkikäynti on välttämätöntä, otathan pankkiisi ensin yhteyttä puhelimitse ja varmistat konttorisi asiointimahdollisuudet. POP Pankkien konttorit löytyvät täältä.
Tilanteen vuoksi konttoriemme aukioloajat voivat olla poikkeukselliset ja vaihdella tilanteen muuttuessa. Myös POP Pankeissa työskentelee riskiryhmään kuuluvia henkilöitä ja siksi osa konttoreista voi olla suljettuna pankkineuvojien tehdessä etätöitä.
Poikkeuksellisesta tilanteesta huolimatta voit kääntyä puoleemme kaikissa pankkiasiointiin ja rahoitukseen liittyvissä asioissa kuten tähänkin asti. Autamme sinua mielellämme!
Tukea laina- ja luottoasioissa
POP Pankki joustaa koronaviruksen aiheuttamissa taloudellisissa vaikutuksissa ja myöntää henkilö- ja yritysasiakkailleen lainoihin lyhennysvapaata.
Hakemukset käsitellään nopeutetulla aikataululla. Voit myös hakea lyhennysvapaata suoraan verkkopankkisi Lainat-välilehden kautta. Valitse laina, johon haet lyhennysvapaata, ja tee sille muutospyyntö.
Ennen lyhennysvapaan hakemista tarkista, että yhteystietosi verkkopankissa ovat ajan tasalla. Lyhennysvapaan myöntämisestä ja lainaohjelman muuttamiseen liittyvistä mahdollisista kuluista päättää pankki aina tilannekohtaisesti.
Vinkit päivittäiseen maksamiseen ja pankkiasiointiin
- Suosi maksaessasi aina pankkikortin lähimaksu-ominaisuutta. Näin sinä ja kassahenkilöstö vältytte käteisen käsittelyltä. Lähimaksu on muutenkin turvallista ja kätevää. Lue lisää täältä.
- Käteisen sijaan kannattaa ylipäätään maksaa POP Visa -korteilla joko debit- tai credit-ominaisuutta hyödyntäen. Tutustu kortteihin täältä.
- Rahansiirrot ystäville ja läheisille voi hoitaa mobiilipankin tai mobiilimaksusovelluksen kautta. Ennen kello 13.00 tehdyt pankkisiirrot ovat perillä vielä samana päivänä. SEPA-pikasiirrot ja mobiilimaksusovelluksen kautta tehdyt siirrot välittömästi.
- POP Verkkohetkessä voit tavata omaa pankkihenkilöäsi etäyhteydellä. Lue lisää.
- POP Mobiili on POP Pankin maksuton palvelusovellus iOS- ja Android-puhelimille. Päivittäisten pankkiasioiden lisäksi voit seurata rahastojasi reaaliaikaisesti. Lue lisää POP Mobiilista.
- Mikäli sinun on tarpeen asioida pankissa, desinfioi kätesi ennen ja jälkeen tapaamisen.
- Kättelyn sijaan nyökkäys on hyvä tervehtimistapa.
Tarvitsetko joustoa korttiluottoosi?
Maksuvapaat kuukaudet
Voit hakea kahta maksuvapaata kuukautta vuodessa, kunhan muistat etteivät kuukaudet saa olla perättäisiä. Maksuvapaan kuukauden aikana muodostuu korkoa käytetystä luotosta. Itse muutos on maksuton.
Voit pyytää maksuvapaita kuukausia soittamalla POP Pankin korttiasiakaspalveluun (puhelin: +358 10 248 4800) tai ottamalla yhteyttä omaan POP Pankkiisi esimerkiksi verkkopankin tai POP Mobiilin kautta.
Minimilyhennysprosentti
Säätämällä luoton minimilyhennysprosentin minimiin (5 %) voit
lyhentää korttiluottoa maltillisesti. Silloin rahaa jää myös muuhun elämään. Huomaa, että minimilyhennysprosentin muutos pitää tehdä jo ennen laskun muodostumista. Tämäkin muutos
on maksuton.
Voit muuttaa minimilyhennysprosenttia soittamalla korttiasiakaspalveluun (puhelin: +358 10 248 4800).
Eräpäivän siirto
Joskus auttaa, kun laskujen eräpäivät jaksottaa paremmin tuloihin
sopiviksi. Visa-laskun eräpäivää voit muuttaa soittamalla korttiasiakaspalveluun (puhelin: +358 10 248 4800
) tai ottamalla yhteyttä omaan POP Pankkiisi esimerkiksi verkkopankin tai POP Mobiilin kautta.
Luottorajan muuttaminen
Tiesitkö, että kortin luottorajaa voi korottaa koska tahansa ja muutos on maksuton? Pyydä luottorajan korotusta ottamalla yhteyttä omaan POP Pankkiisi esimerkiksi verkkopankissa tai POP Mobiilissa.
Maksusopimus
Mikäli tiedät, ettet pysty maksamaan laskun koko loppusummaa kerralla, ole yhteydessä Visa-asiakaspalveluun maksusopimuksen tekemiseksi. Maksusopimuksen aikana lyhennät laskua jollakin henkilökohtaisesti sovittavalla maksuerällä. Voit sopia pienemmästä erästä ennen tai jälkeen laskun vastaanottamisen. Maksusopimus on maksullinen palvelu.
Ota yhteyttä Visa-asiakaspalveluun maksusopimuksen solmimiseksi .
POP Pankin korttiasiakaspalvelu
+358 10 248 4800
Ma-pe klo 9-18
0,0835€/puhelu + 0,1669€/min
Lukkiutuneen käyttäjätunnuksen vapautus
Pääsikö verkkopankin salasana unohtumaan ja siinä rytäkässä pankkitunnukset lukkiutuvat? Vältä harmi jatkossa ja aktivoi verkkopankissa käyttöösi mahdollisuus vapauttaa väärän salasanan vuoksi lukkiutunut käyttäjätunnus.
POP Verkkohetki
POP Verkkohetki on kätevät tapa asioida asiantuntijoidemme kanssa kotoa käsin ilman pankissa käyntiä. Tarvitset tätä varten rauhallisen paikan, verkkoyhteydellä varustetun tietokoneen tai mobiililaitteen ja jonkin suomalaisen pankin verkkopankkitunnukset.
Yrityksen jatkuvuuden turvaaminen poikkeustilanteen aikana
Lisätietoa yrityksen ja yrittäjän saatavilla olevista rahoitusmahdollisuuksista ja apukeinoista löydät täältä.
Vinkit
Verkkopankki
POP Mobiili
POP Avain -tunnuslukusovellus
POP Taloushetki
POP Verkkohetki
Lähimaksaminen