Miten toimia reklamaatiossa?

Aina ei kaikki mene suunnitelmien mukaan. Mutta silloin mennään näillä ohjeilla.

Jos huomaat Debit-ostoissasi, eli omalla pankkitililläsi virheellisiä korttitapahtumia, täytä oikeasta laidasta löytyvä Debit-tapahtumien reklamaatiolomake ja palauta se liitteineen omaan POP Pankkiisi. Mikäli korttisi Credit-puolella on myös reklamoitavia tapahtumia, ilmoita tieto lomakkeella sille varatussa kohdassa.

Jos taas Credit-korttitililläsi virheellisiä korttitapahtumia, ole viipymättä yhteydessä Visa-asiakaspalveluun. Voit täyttää oikaisupyynnön joko sähköisesti pankkitunnuksilla tai PDF -lomakkeella. Credit-puolen reklamaatiolomakkeen löydät sivun oikeasta laidasta olevasta linkistä.

Milloin voin tehdä reklamaation epäselvistä korttitapahtumista?

Jos et ole saanut verkkokaupasta tilaamiasi tavaroita tai ostoksesi on veloitettu useampaan kertaan, aloita selvittely aina sen verkkokaupan tai myyjän kanssa, keneltä olet tavaran hankkinut. Ellei asia selviä myyjän kanssa voit reklamoida tapahtumasta meille, jos:

  • Huomaat tiliotteellasi korttiostoja joita et ole tehnyt
  • Ostoksesi on veloitettu kahdesti
  • Et saanut ostamiasi tavaroita/palveluita
  • Saamasi tuote on virheellinen

Jos korttisi on kadonnut tai varastettu ja sillä on tehty luvattomasti ostoja tai nostoja, sulje kortti viipymättä ja tee kortin luvattomasta käytöstä aina rikosilmoitus.

Autovuokraamoilla sekä hotelleilla on oikeus veloittaa palvelun käytön jälkeen maksamattomat maksut, kuten sakot ja tankkaukset, sekä minibaariostot. Myös peruutusoikeudettomissa hotellivarauksissa hotellilla on oikeus veloittaa yhden hotelliyön hinta, mikäli palvelua ei käytetä.

Kortin ehdot ja kortinhaltijan velvollisuudet.