POP Avain -sovellus saattaa lukkiutua - päivitä sovellusversio

TIEDOTE 12.6.2020, PÄIVITETTY 17.6.2020

POP Avain -tunnuslukusovellus ilmoittaa käynnistyksen yhteydessä sovelluspäivityksen tarpeesta, mikäli sovelluksesta on käytössä vanha versio. Ilmoitusta ei valitettavasti tule kaikille käyttäjille, jonka vuoksi tunnuslukusovellus lukkiutuu tunnistautumisen yhteydessä. POP Avain -sovellus tulisi päivittää uuteen versioon sovelluskaupasta. Uusi sovellus on julkaistu toukokuussa 2020. Uudet versiot ovat 1.16 (iOs) ja 1.15 (Android).

Lukkiutuneen POP Avain -profiilin avaaminen

Lukkiutuneen POP Avain -profiilin avaaminen onnistuu verkkopankissa joko avaintunnuskortilla tai toiselle laitteelle ladatun POP Avain -tunnuslukusovelluksen avulla. Verkkopankin käyttäjätunnus ei lukitu, vaikka POP Avain lukittuisikin. 

Verkkopankin oikeasta yläkulmasta oman nimen alta löytyy valikko, jossa on kohta "Muuta tunnuslukusovelluksen asetuksia". Lukituksen poisto voidaan tehdä tarvittaessa myös POP Pankissa. 

Mobiililaitteet tarjoavat palveluna automaattista sovellusten päivittämistä, joka kannattaa ottaa käyttöön. Palvelun käyttöönoton jälkeen esimerkiksi POP Avain -sovellus päivittyy automaattisesti uuteen versioon.

POP Pankkisi auttaa sinua mielellään mahdollisissa POP Avaimeen liittyvissä kysymyksissä.

Pahoittelemme tunnuslukusovelluksen käytössä mahdollisesti esiintyviä häiriöitä.

 

Lisätietoa POP Avaimesta löydät täältä.

POP Avaimen käyttöohjeen voit ladata tästä.