Hyvinvointi syntyy mahdollisuuksista ja kasvu niihin tarttumisesta

POP Pankkiliiton toimitusjohtaja Pekka Lemettinen pohtii POP Pankin hyvän asiakastyytyväisyyden kulmakiviä.

Minulta on usein kysytty, mihin jo kahdeksan kertaa Suomen parhaaksi valitun POP Pankin ykkössija asiakastyytyväisyydessä perustuu.

Muiden pankkien tapaan mekin olemme viime vuosina tehostaneet, palvelumuotoilleet, robotisoineet ja mobilisoineet, mutta perusasioista olemme halunneet pitää kiinni. Meiltä saa edelleen asiakkaiden arvostamaa henkilökohtaista pankkipalvelua, arvopohjamme mukaan välillä jopa omasta katteesta tinkien.

Asiakkaiden arvostama palvelu kiteytyy meillä myös seuraaviin asioihin: 

  • Tavoitettavuus. POP Pankissa asiat hoituvat kasvotusten tutun, asiakkaan taustat tuntevan henkilön kanssa joko konttorilla tai POP Verkkohetki -videotapaamisessa. Emme pompottele puhelinvaihteessa. Vastaamme nopeasti. Hoidamme asiat käteisestä perunkirjoihin, sukupolvenvaihdoksista sijoituksiin. Kanavan valitsee asiakas. 
  • Lisäarvon tuottaminen. Tarjoamme asiakkaalle fiksuja, räätälöityjä neuvoja. Tämän varmistamiseksi pidimme viime vuonna henkilöstölle 110 koulutusta – sijoittamisesta, säästämisestä, markkinanäkymistä. Verkkotapaamisessa henkilökuntamme kokoaa asiakkaalle visuaalisen yhteenvedon taloudellisesta tilanteesta ja tulevaisuuden suunnitelmiin sopivista säästämis- ja rahoitusvaihtoehdoista.
  • Nopeus. Asiakkaan aika on kullanarvoista. Toimimme nopeasti ja teemme päätökset paikallisesti asiakkaan ajankäyttöä kunnioittaen. 

Toimintamme pohjautuu osuustoiminnallisuuteen, joka edistää paikallista hyvinvointia. Kaiken perusta on asiakkaan kohtaamisessa ja hänen tarpeisiinsa vastaamisessa. Haluamme olla asiakkaillemme pankki, joka auttaa näkemään mahdollisuudet ja tarttumaan niihin. Siitä syntyy kasvua. 

Paras pankki -lupaus pitää ansaita joka päivä. Olen erittäin ylpeä siitä, että meillä on tästä lupauksesta innostuva 700 hengen tiimi – sinun palveluksessasi.

PEKKA LEMETTINEN
Toimitusjohtaja
POP Pankkiliitto