Pankki, joka on sinun puolellasi

Luotettava, toimiva, joustava, turvallinen ja ihmisläheinen – muun muassa näillä sanoilla asiakkaat ovat kuvailleet POP Pankkia. 

Liity asiakkaaksi

Pankkimme menestyi jälleen EPSI Ratingin vuosittaisessa tutkimuksessa, joka mittaa pankki- ja rahoitusalan asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta.  POP Pankki sijoittui mittelössä ensimmäiseksi jo kahdeksatta kertaa. Olemme saavutuksesta yhtä ylpeitä kuin olemme asiakkaistammekin. Vastaavaa suoritukseen ei ole yltänyt mikään muu pankki- tai rahoitusalan yritys!

POP Pankin asiakkaat arvostavat erityisesti pankin turvallisuutta sekä tuotteiden ja palveluiden sopivuutta. He ovat nostaneet pankkimme kaikissa asiakastyytyväisyyteen liittyvissä osa-alueissa huipputasolle. Hyvän pankin kriteereitä on luonnollisesti useita, mutta muun muassa näihin neljään asiaan nojaa pankkimme suosio.    

Ihmisläheinen asiakaspalvelu

Yhteiskunta ympärillämme digitalisoituu, ja uudet prosessit ja teknologiat tavoittavat jatkuvasti myös pankkimaailmaa. Digitalisaatioon suhtautuminen vaihtelee kuitenkin eri-ikäisten ihmisten välillä, ja henkilökohtaiseen palveluun kiinnitetään paljon huomiota - ehkä jopa enemmän kuin aikaisemmin. Vuorovaikutusta ja vastuunottoa arvostetaan, ja ihmisten panos luottamuksen rakentamisessa on olennainen. POP Pankissa palvelemme asiakkaitamme kanavasta riippumatta - niin konttorilla, verkossa kuin puhelimessakin. Kohtaamme asiakkaamme heidän toivomallaan tavalla, ja asiakkaamme kokevat saavansa asiakaspalvelusta vastinetta rahalleen.

Teknologian hyödyntäminen

Digitalisaatio toteutuu parhaalla mahdollisella tavalla silloin, kun ihmiset ja teknologia pelaavat saumattomasti yhteen. Vahvasta konttoriverkosta huolimatta panostamme myös jatkossa vahvasti teknologiseen kehitykseen sillä haluamme, että asiantuntijoillemme jää vielä enemmän aikaa palvella asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla. 

Vaikka suuri osa asiakkaistamme toivoo saavansa henkilökohtaista palvelua kasvotusten, he samalla kokevat myös digitalisaation myönteiseksi asiaksi ja mieltävät POP Pankin olevan digitaalisuuden aallonharjalla. Digitaalinen on myös henkilökohtaista. Tästä hyvänä esimerkkinä uusi POP Verkkohetki -neuvottelupalvelu, jonka avulla voimme kohdata asiakkaamme kasvotusten myös etänä. Tutkimuksessa myös pankkimme POP Mobiili -mobiilisovellus ja verkkopankki arvioitiin alan parhaiksi. 

Tavoitettavuus

Pankkiasiat hoidetaan muiden arjen askareiden tavoin yhä useammin verkossa, mutta verkkopalvelujen rinnalle tarvitaan myös hyvää puhelinpalvelua ja kivijalkakonttoreiden tarjoamaa asiakaspalvelua. Asiakkaamme tietävät konttorien olevan usein avoinna, kassapalveluiden toimivan ja kasvotusten tapahtuvan asioinnin olevan nopeaa ja helppoa kanavasta riippumatta.

Juuri tavoitettavuus ja odotukset ihmisläheisestä asiakaspalvelusta saivat tutkimuksessa kaikkein korkeimmat pisteet toimialaan verrattuna.

Yhteiskuntavastuu

Viimeistään nyt valveutuneet asiakkaat ovat heränneet vaatimaan yrityksiltä vastuullisuutta eri osa-alueilla. Käytännössä vastuullisuus tarkoittaa aineettomien arvojen, kuten tyytyväisten asiakkaiden, ammatillisesti pätevän henkilöstön sekä ympäristönsuojelun ymmärtämistä yrityksen menestymistekijöinä.

Tutkimus paljasti asiakkaidemme olevan pankkialan herkimpiä yhteiskuntavastuun, tasa-arvon ja monimuotoisuuden kannalta. Erityisen tärkeitä asiakkaillemme olivat myös myös vastuu ympäristö- ja talousasioista.

Pankkimme koetaan ottavan laajaa yhteiskuntavastuuta ja viestivän muita paremmin työstä, jota teemme kestävän kehityksen eteen. Näiden tavoitteiden puolesta työskentelemme myös jatkossa.