Poikkeustilanteen vaikutus pankkiasioihin

Tilanne Suomessa, Euroopassa ja globaalisti on sellainen mitä kukaan ei olisi uskonut muutama viikko sitten. Suomessakin poikkeustilan julistus hallituksen toimesta on äärimmäisen poikkeuksellinen asia, joka tapahtui ensimmäistä kertaa sitten sotien.

- Kyseessä on siis vakava asia, johon myös meillä Suupohjan Osuuspankissa suhtaudutaan erittäin vakavasti huolehtimalla asiakkaidemme ja henkilökuntamme turvallisuudesta, kertoo pankin toimitusjohtaja Timo Kalliomäki.

Pankissa on varauduttu kasvavaan tarpeeseen lyhennysvapaiden suhteen

Mikäli henkilö- tai yritysasiakkaan maksuvalmius heikkenee, pyydämme ottamaan yhteyttä pankkiin pikaisesti.

- Mitä aikaisemmin sen parempi, toteaa Kalliomäki.

Me Suupohjan Osuuspankissa olemme tehneet monen muun pankin tapaan päätöksen tukea asiakasta vakavalla hetkellä. Pankki haluaa toimia kumppanina ja tukea sekä asiakasta että koko seutukuntaamme tarjoamalla poikkeustilan aikana asiakkaillemme 6 kuukautta lyhennysvapaata ilman toimitusmaksua.  Lisäksi luottokorttiin on mahdollista hakea esim. luottorajan tai minimilyhennyksen muutosta maksutta. Kannattaa tarvittaessa hyödyntää myös luottokortin kahta vuosittaista maksuvapaata kuukautta. Lyhennysvapaahakemukset ja luottokortin luottorajan muutoshakemukset kannattaa tehdä verkkopankin kautta, jolloin niiden käsittely onnistuu nopeammin. 

Konttoreissa käyntiä tulee välttää

Pankki suosittelee vahvasti ensisijaiseksi asiointikanavaksi verkko-  tai puhelinneuvottelua.

- Suupohjan Osuuspankki lanseerasi viime vuoden lopulla POP Verkkohetken, joka on helppo ja tehokas tapa hoitaa tapaamiset pankin asiantuntijan kanssa, olipa kyseessä henkilö – tai yritysasiakas, toteaa Kalliomäki. Käyttämällä sähköisiä asiointikanavia tuemme yhdessä epidemian hallintaa parhaiten.

Pankkiasiointiin liittyviä lisäohjeita löytyy täältä.

Vaikeasta tilanteesta huolimatta tästäkin selvitään yhteistyöllä ja yhteen hiileen puhaltamalla.   


Lisätietoja:

toimitusjohtaja Timo Kalliomäki 

puh. 040 523 2068