Hoppa till innehåll
Kaksivärinen tausta_1

Kortreklamationer

Hur gör jag en kortreklamation?

Alltid går allt inte som planerat. Men då agerar vi enligt dessa anvisningar.

Om det finns felaktiga korttransaktioner på ditt Credit-kortkonto, ska du logga in i reklamationstjänsten för kort med dina POP nätbankskoder och göra en e-reklamation. Det här är det snabbaste sättet att få en kortreklamation behandlad.

Via reklamationstjänsten  kan du reklamera korttransaktioner på både Debit- och Credit-sidan. Notera att om det finns transaktioner på ett kombikorts bägge sidor, ska du göra två separata reklamationer.

Om du saknar POP Bankens nätbankskoder, kan du fylla i Debit-reklamationsblanketten i Debit-reklamationer eller Credit-reklamationsblanketten i Credit-reklamationer. Ta del av ifyllningsanvisningarna på blanketterna.

Om den reklamerade transaktionen gäller en funktionsstörning i Automatias Otto. -automat, ber vi dig fylla i reklamationsblanketterna.

När kan jag reklamera oklara korttransaktioner?

Om du inte har fått de varor som du beställt i en nätbutik eller om inköpet debiterats flera gånger, ska du alltid börja utreda ärendet med nätbutiken eller säljaren. Om detta inte leder någon vart kan du reklamera transaktionen till oss, om

Du lägger märke till kortinköp på kontoutdraget som du inte har gjort

  • Inköpet har debiterats flera gånger
  • Du inte fått de varor/tjänster som du köpt
  • Produkten du fått är bristfällig
Om ditt kort försvinner eller blir stulet och orättmätiga inköp eller uttag gjorts med det, ska du utan dröjsmål spärra kortet och alltid göra brottsanmälan om orättmätig användning av kortet.

Biluthyrare och hotell har rätt att i efterhand debitera obetalda fordringar, såsom böter, tankningar och inköp i minibaren. Även när det gäller hotellbokningar utan avbokningsrätt har hotell att debitera rumspriset för en natt om kunden inte dyker upp.

Välkommen att bli vår kund

Ta kontakt