Hoppa till innehåll

Kundtjänst

Alla har rätt till god bankservice

Även människor med lite tunnare plånbok har rätt till god bankservice. Boka alltså tid för webbmöte med en livslevande bankrådgivare oberoende av ditt bankärende. Välkommen att uppleva servicen på banken som har valts till Finlands bästa bank nio gånger. 

Chattjänster

Vi betjänar också på chatten. Chatt är skriftlig dialog i realtid. Ett chattfönster öppnas på den här sidan automatiskt. 

  • Servicetid: mån–fre kl. 9–18

Spärrtjänsten för kort och nätbankskoder

Du kan stänga din nätbank och kort genom att ringa till spärrtjänsten.

Spärrtjänsten nummer:

  • När du ringer från Finland tel. 020 333 
  • När du ringer från utlandet tel. +358 20 333 

Spara nummer i telefonens minne.

Om du misstänker att du råkat ut för bedrägeri, gör så här:

  1. Om du har blivit utsatt för bedrägeri ska du kontakta din bank så fort som möjligt och berätta vad som hänt.
  2. Vid behov kan du även stänga din nätbank genom att ringa till spärrtjänsten för nätbankskoder och kort till numret 020 333 (från utlandet +358 20 333). Spärrtjänsten är öppen alla dagar dygnet runt.
  3. Om du har överlåtit till exempel kontaktuppgifter på en tvivelaktig sida och någon som säger sig vara från POP Bankens kundservice ringer dig, ge inga uppgifter till bedragarna.
  4. Skicka meddelandet eller en bild av sms:et i en e-postbilaga till turvallisuus(a)poppankki.fi
Ytterligare information om temat finns på vår webbsida om bedrägeriförsök.

Samtalspriser Samtalspriser

Ringpriser fr.o.m. 1.12.2015 (moms 24 %) från Soneras nummer som börjar med 0201-, 0203-, 0204-, 0205 ja 0207- och nummer som vidarekopplats av andra operatörer (t.ex. 010-, 030- och 075) 

Från fast nät: 8,35 cent/samtal + 16,69 cent/min 

Från mobiltelefon: 8,35 cent/samtal + 16,69 cent/min 

Från utlandet: Normalt utrikessamtalspris 

Välkommen att bli vår kund

Ta kontakt