Hoppa till innehåll

Hållbarhet inom POP Bankgruppen

Vi främjar hållbar utveckling

Ansvar är en integrerad del av vår koncerns strategi och värderingar. Vår ansvarsvision är att vara en pålitlig partner för våra kunder, medlemmar och lokalsamhällen för att skapa hållbart välbefinnande. Ansvarsvisionen fungerar som utgångspunkt för vårt ansvarsprogram som styr vårt ansvarsarbete.

Huvudteman i vårt hållbarhetsprogram:

  • Främjande bekämpning av klimatförändringen

  • Främjande av lokal framgång, livskraft och välfärd

  • Öppen och transparent affärsverksamhet

  • Främjande av personalens arbetshälsa och jämställdhet

  • Förebyggande av grå ekonomi, korruption och penningtvätt

  • Vi utvecklar ständigt informationssäkerheten och främjar säker bankverksamhet

För oss innebär hållbarhet att vi följer principerna för hållbar utveckling i all verksamhet

  • Vid sidan av utvecklingen av vår egen verksamhet har vi förbundit oss att stödja en hållbar ekonomisk utveckling bland annat genom att erbjuda hållbara placeringsfonder, låneprodukter för miljövänliga utvecklingsprojekt. Till exempel beräkna miljökonsekverna av din investering med vår miljöräknaren.

  • Vi uppmuntrar våra kunder att sköta ärenden digitalt, samt att använda e-faktura och elektroniska dokument och signaturer.

  • En viktig indikator för oss är kundnöjdheten. Enligt en kundnöjdhetsundersökning av oberoende EPSI Rating, som analyserar bankverksamhet i bland annat Norden, har vi trettonde gången de mest nöjda privat kunderna i Finland (senaste undersökning 2024). 

  • Våra tjänster har också beviljats Nyckelflaggan som beaktar vår lokala närvaro.
  • Vårt arbete och vår affärsverksamhet styrs av våra etiska affärsverksamhetsprinciper.

Välkommen att bli vår kund

Ta kontakt