Hoppa till innehåll

Sköt ärenden tryggt

På denna sida har vi samlat meddelanden om hur man sköter bankärenden säkert, ta del av dem.

Om du misstänker att du råkat ut för bedrägeri, gör så här:

  1. Om du har blivit utsatt för bedrägeri ska du kontakta din bank så fort som möjligt och berätta vad som hänt.
  2. Vid behov kan du även stänga din nätbank genom att ringa till spärrtjänsten för nätbankskoder och kort till numret 020 333 (från utlandet +358 20 333). Spärrtjänsten är öppen alla dagar dygnet runt.
  3. Om du har överlåtit till exempel kontaktuppgifter på en tvivelaktig sida och någon som säger sig vara från POP Bankens kundservice ringer dig, ge inga uppgifter till bedragarna.
  4. Skicka meddelandet eller en bild av sms:et i en e-postbilaga till turvallisuus(a)poppankki.fi

Välkommen att bli vår kund

Ta kontakt