Hoppa till innehåll

Tillgänglighetsutlåtande: POP Snabblån och POP Hushållslån

POP Banken iakttar EU:s tillgänglighetsdirektiv och den relaterade lagen (306/2019) om tillhandahållande av digitala tjänster. På vår webbplats samt i våra digitala tjänster och mobilappar strävar vi efter att iaktta kriterierna Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 på nivå AA.

Detta tillgänglighetsutlåtande gäller tjänsterna POP Snabblån och POP Hushållslån https://laina.poppankki.fi (endast på finska)

Detta tillgänglighetsutlåtande har publicerats 28.09.2023. Detta tillgänglighetsutlåtande har senast reviderats 28.09.2023.

Tillgänglighetsutlåtandet har upprättats av: POP Bankcentralen anl.

Alternativa sätt att sköta ärenden

Om du inte kan sköta ett ärende på våra nätsidor, kan du ringa POP Snabblån kundtjänst. Kontaktuppgifter med öppehållningstider finns på https://www.poppankki.fi/poppankki/asiakaspalvelu/pikalainan-asiakaspalvelu (endast på finska). 

Detaljerad information om teknisk tillgänglighet

Status för de digitala tjänsternas tillgänglighet: Tjänsterna POP Snabblån och POP Hushållslån motsvarar kraven. 

Ge respons på tillgängligheten

Har du märkt brister på tillgänglighet i vår tjänst? Meddela oss så att vi kan göra vårt bästa för att rätta till bristerna. Skicka tillgänglighetsrespons till
saavutettavuus@poppankki.fi. Tillgänglighetsrespons tas emot och behandlas av andelslaget POP Bankcentralen. 

Tillgänglighetstillsyn

Om du märker tillgänglighetsproblem med webbplatsen, vänligen ge oss respons först. Vi svarar inom 2 veckor. Om du inte är nöjd med svaret eller om du inte får svar inom 2 veckor kan du rapportera det till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På deras webbplats finns detaljerad information om hur du gör anmälan och hur ärendet handläggs.

Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter:

Regionförvaltningsverket i Södra Finland

Enheten för tillgänglighetstillsyn
https://www.tillganglighetskrav.fi/ 
saavutettavuus@avi.fi 
Telefonväxel: 0295 016 000

Välkommen att bli vår kund

Ta kontakt