Hoppa till innehåll

POP Nätbanken

I nätbanken sköter du dina bankärenden oberoende av tid och plats

Via POP Bankens lättanvända nätbank sköter du dina dagliga bankärenden säkert och smidigt. Du kan logga in i nätbanken när som helst via en dator eller mobil enhet. I nätbanken kan du sköta alla bankärenden från betalning av räkningar till ansökan om lån och teckning av fondandelar. Följ upp kontotransaktioner, ansök om eller stäng kort och registrera som din mobilapp. Allt på samma ställe.

Bankärenden kan också skötas via mobila enheter

Förutom i nätbanken kan du också sköta dagliga bankärenden via mobila POP Mobil. Läs mer om POP Mobil och POP Nyckel på sidorna om dem. Du kan ladda ner bägge apparna avgiftsfritt från telefonens appbutik.

Anvisningar för nätbanken

Bli du med nätbanken med hjälp av tipsen nedan. Kom ihåg att heltäckande anvisningar för nätbanken finns i nätbanken. Du behöver bara klicka på frågeteckenikonen uppe till höger på skärmen.

På förstasidan visas en sammanfattning av dina banktjänster och meddelanden som banken skickat. Från förstasidan kan du navigera till olika funktioner antingen via länkarna i den övre menyn eller ikonerna på förstasidan. I Redigera nätbanken kan du fastställa startsidan för tjänsten. Du kommer till Redigera nätbanken genom att placera muspekaren på ditt namn uppe på sidan. Startsidan kan vara Kontouppgifter (förvald), Tillgångar eller Placering. I ovan nämnda funktioner kan du också redigera dina egna uppgifter och serviceinställningar samt aktivera extra säkerhetsegenskaper, såsom tilläggsbekräftelse av betalningar och geografiska gränser för betalningar.

På första sidan i Konton och kort visas en sammanfattning av kontosaldon och disponibla medel för de konton som du valt att visas i nätbanken. Vid respektive konto eller kort kan du granska mer detaljerade uppgifter och transaktioner relaterade till kontot eller kortet.

Via denna sida kan du också göra en ny betalning eller ansöka om nytt kort med hjälp av funktionerna i de olika avsnitten.

På förstasidan i Betalningar visas en sammanfattning av betalningar och e-fakturor som ska bekräftas och som förfaller. Via länkarna i den övre menyn kan du smidigt navigera mellan de olika avsnitten. I Betalningar kan du göra betalningar och ingå nya e-fakturaavtal samt granska e-fakturor som du fått.

På förstasidan i Lån visas en sammanfattning av dina lånesaldon. Via förstasidan kommer du också till låneräknarna och låneansökan. I Lån kan du också bland annat granska dina låns räntor och betalningsrater.

På första sidan i Placeringar visas en sammanfattning av dina tillgångar indelade i olika tillgångsslag, såsom dagligkonton, spar- och placeringskonton, försäkringssparande och fonder. Via förstasidan kan du direkt teckna fonder eller granska detaljerad information om en viss fond. Via ikonerna på förstasidan öppnar du smidigt placeringskonto eller räknaren för fondsparande.

Detaljerad information om respektive tillgångsslag, till exempel om fondernas värdeförändring, tar du fram genom att klicka på tillgångsslagets länk.

Om du misstänker att du råkat ut för bedrägeri, gör så här:

Du även stänga din nätbank genom att ringa till spärrtjänsten för nätbankskoder och kort till numret 020 333  (från utlandet +358 20 333). Spärrtjänsten är öppen alla dagar dygnet runt.

Spärrtjänsten nummer:

  • När du ringer från Finland tel. 020 333 
  • När du ringer från utlandet tel. +358 20 333 
Ytterligare information om temat finns på vår webbsida om bedrägeriförsök.

Mer information

Gå till sidan Säker användning av nätbanken

Ytterligare information finns på vår webbsida om bedrägeriförsök ›

Med appen POP Mobil sköter du smidigt och säkert både bank- och försäkringsärenden.

Läs mer om POP Mobil