Hyppää sisältöön
Pankkiasiointi helpoksi

Pankkiasiointi helpoksi – milloin voit tulla suoraan pankkiin ja milloin tarvitset ajan

Pankkipalvelut helpoksi

Pankkiasiointi voi tuntua välillä sekavalta, jos et ole varma, milloin pankkiin voi tulla suoraan ja milloin pitää varata aika etukäteen. Tästä artikkelista löydät selvät ohjeet eri tilanteisiin!  

Moni asia hoituu myös mukavasti kotoa käsin, etäyhteyksien ja verkkopalvelun avulla, joiden käytössä autamme mielellämme.  

Vinkki: asia helposti soittamalla tai chatin kautta (arkisin klo 9–18)!  

  • Avaa chat asiakaspalvelijamme kanssa.

Nämä asiat voit hoitaa pankkiin tullessasi ilman ajanvarausta

Kassapalvelupisteessämme voit hoitaa useita päivittäisiä pankkiasioita ilman, että sinun tarvitsee olla etukäteen konttoriin yhteydessä. 

Ilman ajanvarausta hoituvat: 

  • Rahan nostot ja talletukset – käteisen nostaminen tai tilille siirtäminen 
  • Laskujen maksaminen – ota laskut mukaan ja hoida maksaminen kassalla 
  • Verkkopankin lukituksen avaus – kun verkkopankkisi on lukittunut esimerkiksi väärän tunnusluvun takia 
  • Avainlukulistan uusiminen – uuden listan saaminen turvallista verkkoasiointia varten 

Kassapalvelut on tarkoitettu näihin nopeisiin, arkisiin asioihin, joten voit tulla rohkeasti suoraan paikan päälle. Muistathan ottaa mukaan myös passin tai henkilökortin asiointia varten.  

Pankkiasiointi helpoksi lataa esite

Lataa esite

Lataa talteen esite, josta voit tarkastaa yhteystiedot sekä sen, milloin asiasi vaatii ajanvaraamisen ennakkoon ja milloin voit tulla suoraan paikan päälle.

Näissä asioissa tarvitset ajanvarauksen etukäteen 

Laajemmat ja tarkemmat pankkiasiat vaativat ennakkovarauksen. Näin voimme varmistaa riittävän ajan sekä oikean asiantuntijan sinua varten.  

Ajanvarausta vaativat asiat:  

  • Verkkopankin käyttöopastus – kun haluat oppia käyttämään verkkopankkia tai tarvitset apua sen kanssa 
  • Laina-asiat – kaikki lainoihin liittyvät keskustelut ja päätökset 
  • Lakipalvelut – testamentit, perukirjat ja muut juridiset asiat 
  • Tallelokeron käyttö – pääsy tallelokeroon vaatii aina varauksen 
  • Säästämisen suunnittelu – sijoitus- ja säästöpalveluiden kartoitus asiantuntijan kanssa 

Kun varaat ajan näihin palveluihin etukäteen, saat parhaan mahdollisen palvelun tarpeisiisi. Samalla vältyt myös itse turhalta odottamiselta ja yllätyksiltä sekä tiedät tarkalleen, mihin kellonaikaan asiointisi tapahtuu.

Ajanvarauksen tekeminen on helppoa – valitse sinulle sopivin tapa 

Voit tehdä ajanvarauksen joko konttoritapaamiseen tai verkon välityksellä tapahtuvaan tapaamiseen kolmella eri tavalla: 

Soittamalla pankkiimme palvelunumeroon 010 3381 800 (arkisin klo 9–18). Asiakaspalvelijamme varaa sinulle sopivan ajan ja kertoo, mitä asiakirjoja kannattaa ottaa mukaan tapaamiseen. 

Oman alueesi konttorin yhteystiedot löydät tarkemmin täältä. 

Verkossa POP Pankin verkkosivuilla, jossa voit varata ajan joko konttorille tai etätapaamiseen. Kummassakin tapauksessa sinua palvelevat omat pankkivirkailijamme.  

Chat-palvelun kautta, jossa pääset viestittelemään suoraan oman pankkivirkailijamme kanssa. Meillä sinulle vastaa siis aina ihminen, ei botti!  

Chat-palvelu on avoinna arkisin klo 9–18, ja siellä voit hoitaa ajankohtaiset päivittäispankkiasiat nopeasti asiakaspalvelijan kanssa. Löydät chat-ruudun verkkosivujemme oikeasta alalaidasta.  

Voit katsoa kaikki yhteydenottotavat kootusti myös alla olevan linkin kautta.

Kokeile rohkeasti verkkopalveluita – asiointi on helppoa kotoa käsin 

Tiedät varmaan jo, että monet pankkiasiat onnistuvat nykyään vaivattomasti ja turvallisesti kotoa käsin. Verkkopalvelumme kautta voit maksaa laskuja, tarkistaa pankkitilisi saldon sekä hoitaa monia muita asioita omaan tahtiisi milloin vain.

Koetko epävarmuutta verkkoasioinnin aloittamisesta?  

Turvallinen pankkiasiointi kansilehtiMonet iäkkäämmät asiakkaamme ovat ottaneet verkkopalvelut sujuvasti käyttöönsä ensimmäistä kertaa. Ymmärrämme käyttöönottoon liittyvät epävarmuudet ja autamme mielellämme sinut alkuun.  

Olemme myös luoneet oppaan, joka auttaa turvallisessa verkkoasioinnissa. Voit avata sen maksuttomasti alla olevasta linkistä. Siitä löydät kätevästi ohjeet niin verkkopankkitunnusten käyttöön kuin huijausepäilyjen varalle.  

Tarjoamme mielellämme maksutonta käyttökoulutusta verkkopalveluidemme käyttöön, joko konttorillamme tai etätapaamisen kautta – kysy lisää ja varaa aika 

  • Teknologiaa ei tarvitse arastella 
    Moni iäkkäämpi asiakkaamme on ajatellut, etteivät he opi verkkopalveluiden käyttöä, mutta yllättyvät siitä, miten helppokäyttöisiksi verkkopalvelut todellisuudessa on suunniteltu. Monen kohdalla oma arki helpottuu, kun omia pankkiasioita voi hallita vaikka päivittäin kotoa käsin.

  • Turvallisuus on meille kaikkein tärkeintä 
    POP Pankin verkkopalvelumme ovat korkealuokkaisia niin turvallisuuden kuin toimintavarmuuden osalta. Varmistamme mielellämme kanssasi, että tunnet turvallisen pankkiasioinnin käytänteet omassa arjessasi, jotta voit asioida rauhallisin mielin verkon kautta.
     

  • Pyydä apua läheisiltäsi 
    Monesti myös perheen nuoremmat sukupolvet voivat auttaa verkkoasioinnin aloittamisessa, sillä he asioivat yleensä enemmän verkon välityksellä kuin konttorissa. Mikäli tarvitset apua pankkiasioinnissa ja haluat, että luotettava läheisesi on tukena, olethan yhteydessä pankkiin.
    Kaikki ikäihmisille suunnatut pankkipalvelumme löydät täältä.

  • Helpota laskujen maksua 
    Kun haluat helpottaa toistuvien laskujen maksamista, voit ottaa käyttöön suoramaksun tai E-laskun, jotka ovat ilmaisia palveluita.
    Tällöin toistuvasti erääntyvät laskut hoituvat automaattisesti ja näet niiden tilanteen aina suoraan omasta verkkopankistasi, missä voit myös tehdä niihin tarvittaessa muutoksia. Näin sinun ei tarvitse muistaa eräpäiviä tai käydä pankissa maksamassa toistuvia laskuja erikseen.  

Pankkiasiointi helpoksi esite

Lataa esite

Lataa talteen esite, josta voit tarkastaa yhteystiedot sekä sen, milloin asiasi vaatii ajanvaraamisen ennakkoon ja milloin voit tulla suoraan paikan päälle. 



  

Valokuva-1-pankkipalvelut-helpoksi

Olemme täällä sinua varten!

Olemme täällä sinua varten, kun tarvitset apua pankkipalveluiden parissa, tai jos harkitset pankin vaihtoa ihmisläheiseen ja palvelevaan POP Pankkiin!