Hyppää sisältöön
Vastuullisuus POP Pankki -ryhmässä

Vastuullisuus POP Pankki -ryhmässä

Tehtävämme, visiomme ja arvomme

Uskomme POP Pankki -ryhmässä koko Suomen kattavaan paikallisuuteen, palveluun sekä yhdessä tekemisen voimaan. 

  • Tehtävänämme on edesauttaa asiakkaidemme taloudellista hyvinvointia, vaurastumista ja paikallista menestystä.

  • Visiomme on olla henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun yhdistävä, parhaan asiakastyytyväisyyden sekä nopean päätöksenteon pankki, joka on vakavarainen ja kasvaa kannattavasti markkinoita nopeammin.

  • Arvojamme ovat vastuullisuus, asiakasläheisyys, tuloksellisuus sekä rohkea uudistuminen

Tukemassa kestävää kehitystä

Vastuullisuus on osa ryhmämme strategiaa, asiakaslupausta ja visiota. Työtämme ohjaa vastuullisuusohjelma.

Vastuullisuusohjelmamme pääteemoja ovat:

  • Kestävän rahoituksen ja sijoittamisen edistäminen sekä ilmastonmuutoksen hillintä niiden avulla.
  • Paikallisen menestyksen, elinvoimaisuuden ja hyvinvoinnin tukeminen
  • Liiketoiminnan avoimuus ja läpinäkyvyys
  • Henkilöstön yhdenvertaisuus sekä monimuotoisuuden ja työhyvinvoinnin edistäminen
  • Harmaan talouden, korruption ja rahanpesun estäminen

Vastuullisuus merkitsee meille POP Pankissa kestävän kehityksen periaatteiden noudattamista kaikessa toiminnassamme: 

  • Olemme sitoutuneet kestävän talouden tukemiseen mm. tarjoamalla ympäristöystävällisiin kehityshankkeisiin kohdistettuja lainatuotteita. Olemme tuottaneet myös laskureita, joiden avulla voit arvioida asunnon energiatehokkuuden parantamisen, auton vaihtamisen tai lämmitysmuodon vaihtamisen päästövaikutuksia

  • Pankkiasioinnin sujuvuus ja saavutettavuus ohjaavat POP Pankki -ryhmän jatkuvaa kehitystyötä.

  • Seuraamme, tutkimme ja raportoimme toimintaamme jatkuvasti vastuullisuusohjelmamme ohjaamana. Vuosikertomuksemme 2021 sisältää GRI-sisällysluettelon sekä tilikaudelta 2021 asetuksen mukaisesti tiedot taksonomiakelpoisten vastuiden suhteellisesta osuudesta kokonaisvaroista sekä taksonomiakelpoisten taloudellisten toimintojen osuuden vakuutustoiminnasta. 

  • Yksi meille tärkeistä mittareista on asiakastyytyväisyys. Riippumattoman, Pohjoismaissa pankkialaa tutkivan EPSI Ratingin syyskuussa 2022 julkaiseman asiakastyytyväisyystutkimuksen* mukaan meillä on jo yhdettätoista kertaa Suomen tyytyväisimmät henkilöasiakkaat ja toista kertaa myös tyytyväisimmät yritysasiakkaat.

  • Kotimaisena toimijana palveluillemme on myönnetty Avainlippu-tunnus.


Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä