Hyppää sisältöön
Palvelukatko POP Pikalaina -palvelussa torstaina 28.9.2023
Vastuullisuus POP Pankki -ryhmässä

Vastuullisuus POP Pankki -ryhmässä

Tehtävämme, visiomme ja arvomme

Uskomme POP Pankki -ryhmässä koko Suomen kattavaan paikallisuuteen, palveluun sekä yhdessä tekemisen voimaan. 

  • Tehtävänämme on edesauttaa asiakkaidemme taloudellista hyvinvointia, vaurastumista ja paikallista menestystä.

  • Visiomme on olla henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun yhdistävä, parhaan asiakastyytyväisyyden sekä nopean päätöksenteon pankki, joka on vakavarainen ja kasvaa kannattavasti markkinoita nopeammin.

  • Arvojamme ovat asiakasläheisyys, nopeus, tuloksellisuus, rohkea uudistuminen ja vastuullisuus. 

Tukemassa kestävää kehitystä

Vastuullisuus on osa ryhmämme strategiaa, asiakaslupausta ja visiota. Työtämme ohjaa vastuullisuusohjelma.

Vastuullisuusohjelmamme pääteemoja ovat:

  • Edistämme ilmastonmuutoksen hillintää kestävän rahoituksen ja sijoittamisen avulla
  • Tuemme paikallista menestymistä, elinvoimaisuutta ja hyvinvointia
  • Luomme avoimuutta ja läpinäkyvyyttä liiketoimintaamme
  • Edistämme henkilöstön yhdenvertaisuutta sekä monimuotoisuutta ja työhyvinvointia
  • Estämme harmaata taloutta, korruptiota ja rahanpesua
  • Kehitämme jatkuvasti tietoturvaa ja edistämme turvallista pankkiasiointia

Vastuullisuus merkitsee meille POP Pankissa kestävän kehityksen periaatteiden noudattamista kaikessa toiminnassamme: 

  • Olemme sitoutuneet kestävän talouden tukemiseen mm. tarjoamalla ympäristöystävällisiin kehityshankkeisiin kohdistettuja lainatuotteita. Olemme tuottaneet myös laskureita, joiden avulla voit arvioida asunnon energiatehokkuuden parantamisen, auton vaihtamisen tai lämmitysmuodon vaihtamisen päästövaikutuksia

  • Pankkiasioinnin sujuvuus ja saavutettavuus ohjaavat POP Pankki -ryhmän jatkuvaa kehitystyötä.

  • Seuraamme, tutkimme ja raportoimme toimintaamme jatkuvasti vastuullisuusohjelmamme ohjaamana. Vuosikertomuksessamme on kootusti tietoa, miten olemme edistyneet vastuullisuusohjelmassamme.

  • Yksi meille tärkeistä mittareista on asiakastyytyväisyys. Riippumattoman, Pohjoismaissa pankkialaa tutkivan EPSI Ratingin syyskuussa 2023 julkaiseman asiakastyytyväisyystutkimuksen* mukaan meillä on jo kahdettatoista kertaa Suomen tyytyväisimmät henkilöasiakkaat.

  • Kotimaisena toimijana palveluillemme on myönnetty Avainlippu-tunnus.

  • Turvallinen pankkiasiointi ja asiakkaidemme taloudellinen hyinvointi ovat meille tärkeitä asioita. Olemme muun muassa kumppanina Digi- ja väestötietoviraston edunvalvontavaltuutuskampanjassa, jonka tarkoituksena on jakaa tietoa tärkeästä dokumentista, jolla voi valtuuttaa itselleen tärkeän henkilön hoitamaan asioita, kun on itse sairauden tai jonkun muun syyn vuoksi estynyt. Olemme mukana myös Varo, varmista ja varoita -tietoturvakampanjassa, jonka tavoitteena on tiedottaa erilaisista huijauksista ja miten toimia, jos tulee huijatuksi. Lisäksi olemme kumppanina Melan Välitä viljelijästä -kampanjassa, joka tukee maanviljelijöiden jaksamista kokonaisvaltaisen neuvonnan avulla. 

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä