Palvelut yhdistyksille
Alla löydät ohjeet ja tiedot siitä, mitä asiakirjoja ja tietoja tarvitsemme, kun yhdistyksen tietoja päivitetään tai kun yhdistykselle avataan uusi asiakkuus Pohjanmaan Osuuspankissa.
Miksi tietoja kerätään?
Pankkina meillä on lain edellyttämä velvollisuus tuntea ja tunnistaa asiakkaamme. Asiakkaan tunteminen perustuu muun muassa luottolaitoslakiin, verotietojen vaihtoa koskevaan lainsäädäntöön sekä lakiin rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä ja selvittämisestä.
Tietojen keräämisen ja seurannan tarkoituksena on ehkäistä pankkipalveluiden väärinkäyttöä ja varmistaa, että asiointi Pohjanmaan Osuuspankissa on turvallista ja sujuvaa kaikille osapuolille.
Yhdistysasiakkuuden avaaminen ja tietojen päivittäminen
-
Yhdistysrekisteriote (enintään 3 kuukautta vanha)
-
Yhdistyksen säännöt
-
Vuosikokouksen pöytäkirja, josta ilmenee hallituksen jäsenten valinta
-
Hallituksen pöytäkirja, josta käy ilmi:
-
mihin pankkiin palvelut avataan
-
mitä palveluita avataan ja kenelle niihin myönnetään käyttöoikeus
-
kenellä on oikeus avata palvelut, allekirjoittaa niihin liittyviä sopimuksia ja antaa yhdistystä koskevat tuntemistiedot
-
mikäli yhdistyksellä on palveluita toisessa pankissa, on suositeltavaa mainita, missä pankissa ne lopetetaan ja minne varat siirretään
-
-
Hallituksen jäsenten nimet ja henkilötunnukset
-
Viimeisin vahvistettu tilinpäätös
-
Yhdistysrekisteriote (enintään 3 kuukautta vanha)
-
Yhdistyksen säännöt
-
Vuosikokouksen pöytäkirja, josta käy ilmi hallituksen jäsenten valinta
-
Hallituksen jäsenten nimet ja henkilötunnukset
-
Viimeisin vahvistettu tilinpäätös
