Hyppää sisältöön

Allekirjoituspalvelun saavutettavuusseloste

POP Pankki noudattaa EU:n saavutettavuusdirektiiviä ja sitä toteuttavaa lakia (306/2019) digitaalisten palveluiden tarjoamisesta. Verkkosivuistoissamme, digitaalisissa palveluissamme sekä mobiilisovelluksessamme pyritään noudattamaan Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 -kriteeristöä AA-tason vaatimuksia seuraten.

Tämä saavutettavuusseloste koskee POP Pankin Allekirjoituspalvelua.

Tämä saavutettavuusseloste on julkaistu 09.01.2022.

Saavutettavuusarvioinnin tekijä: POP Pankkikeskus osk

Vaihtoehtoiset asiointitavat

Mikäli asian hoitaminen ei onnistu verkossa, voit soittaa POP Pankkiin tai asioida konttorissa. Ajantasaiset tiedot palvelevista konttoreista sekä niiden aukioloajoista löydät verkkosivuiltamme osoitteesta https://www.poppankki.fi/konttorit.

Tarkemmat tiedot teknisestä saavutettavuudesta

Digipalvelun saavutettavuuden tila: POP Pankin Allekirjoituspalvelu ei täytä kaikkia Verkkosisällön saavutettavuusohjeiden (WCAG) 2.1 tason AA vaatimuksia kokonaisuudessaan.

Tämän lisäksi Saavutettavuustestauksen ulkopuolelle on jätetty palveluun ladattujen asiakirjojen saavutettavuuden arviointi, koska näitä ei voida tarkistaa käytettäessä palvelua.

Saavutettavuuden puutteita havaittu seuraavissa toiminnoissa

  • Ladattavista PDF-tiedostoista puuttuu kielimääritys (WCAG 2.1 3.1.1)
  • Signicat-palvelussa elementtien kohdistusjärjestys näppäimistöä käyttämällä ei ole joka paikassa looginen ) WCAG 2.1 2.4.3)
  • Signicat-palvelussa modaalin sulje-painike ei ole saavutettavissa näppäimistöllä (WCAG 2.1 2.4.3)

Anna palautetta saavutettavuudesta

Huomasitko saavutettavuuspuutteen palvelussamme? Ilmoitathan siitä meille, jotta voimme tehdä parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Saavutettavuuspalautteet tulee lähettää osoitteeseen saavutettavuus(at)poppankki.fi.

Saavutettavuuspalautteet vastaanottaa ja käsittelee POP Pankkikeskus osk.

Saavutettavuuden valvonta

Mikäli huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille. Vastaamme 2 viikon sisällä.

Mikäli et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai jos et saa vastausta 2 viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten voit tehdä ilmoituksen ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot:

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi 
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä