Hyppää sisältöön

Asiakaspalaute- ja valituskäytäntö

Anna asiakaspalautetta POP Pankin toiminnasta

Otathan aina ensin yhteyttä sinua palvelleeseen POP Pankkiin, mikäli haluat antaa palautteen tai valituksen POP Pankin toiminnasta.

Palautteen POP Pankin toiminnasta voit antaa poppankki.fi -sivustolla olevalla palautelomakkeella, johon voit kirjoittaa palautteesi sekä valintasi mukaan myös oman POP Pankki-konttorisi ja asiaa käsitelleen henkilön nimen. Voit antaa palautetta myös soittamalla POP Pankkiisi tai asioimalla POP Pankin konttorissa. Pyrimme vastaamaan palautteeseen mahdollisimman pian.

Mikäli mahdollinen erimielisyys ei ratkea neuvotteluteitse, voit laatia kirjallisen valituksen POP Pankille. Valituksen voit tehdä lähettämällä verkkoviestin POP Pankin verkkopankissa tai lähettämällä valituksen postitse POP Pankillesi.

Tehdessäsi valitusta sinun tulee antaa ainakin seuraavat tiedot

  • Nimi ja yhteystiedot
  • Henkilötunnus tai Y-tunnus
  • Mitä tuotetta tai palvelua asia koskee
  • Vaatimuksesi
  • Perustelut vaatimukselle

Vastaamme valitukseesi kolmen viikon kuluessa.

Mikäli olet tyytymätön POP Pankin antamaan ratkaisuun, voit ottaa yhteyttä seuraaviin tahoihin:

Vakuutus- ja rahoitusneuvonta (FINE)

FINE antaa maksutta riippumatonta neuvontaa asiakkaille. FINE voi auttaa erimielisyyksien selvittämisessä, mutta ei voi antaa oikeudellisesti sitovia ratkaisuja. FINE käsittelee riita-asioita ja antaa ratkaisusuosituksia toimistomenettelynä sekä Pankki-, Sijoitus- tai Vakuutuslautakunnissa. FINE ei käsittele riitaa, joka on vireillä tai käsitelty kuluttajariitalautakunnassa tai tuomioistuimessa.

FINEn yhteystiedot:
Porkkalankatu 1
00180 Helsinki
puh. 09 6850 120

Lisätietoja saa osoitteesta www.fine.fi.

Kuluttajariitalautakunta

Kuluttajariitalautakunta voi antaa ratkaisusuosituksen kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välisestä erimielisyydestä, joka koskee kulutushyödykkeen kuten rahoituspalvelun hankintaa tai liittyy kulutushyödykesopimukseen. Kuluttajariitalautakunta antaa ratkaisusuosituksia ainoastaan kirjallisiin valituksiin. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Kuluttajariitalautakunnan yhteystiedot:
Hämeentie 3, PL 306
00531 Helsinki
puh. 029 566 5200

Tarkemmat ohjeet valituksen tekemiseen löytyvät kuluttajariitalautakunnan verkkosivuilta osoitteesta: www.kuluttajariita.fi.

Yleinen tuomioistuin

Palvelusta johtuvat erimielisyydet voidaan myös ratkaista sopimuksessa määritellyssä käräjäoikeudessa, ellei asiakas kuluttajan ominaisuudessa vaadi asian käsittelyä sen paikkakunnan yleisessä käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa.

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä