Hyppää sisältöön

Suupohjan Osuuspankki uskoo tulevaisuuteen ja investoi kasvuun

Suupohjan Osuuspankissa on meneillään vahva kasvun vuosi. ”Viitaten pankin aiemmin julkaisemaan puolivuotiskatsaukseen peruspankkiliiketoiminta on kasvanut koronasta huolimatta vahvasti ja myös loppuvuoden osalta kasvun uskotaan jatkuvan positiivisissa merkeissä”, toteaa pankin toimitusjohtaja Timo Kalliomäki.

Korona on tällä hetkellä todella ikävä asia ja sillä on valitettavasti pitkäkestoiset vaikutukset Suomen ja koko maailman talouteen. Talouden rattaat eivät kuitenkaan ole pysähtyneet, mikä on näkynyt pankissa mm. lainakannan kehityksessä. ”Uskomme myös tulevaisuudessa yksityiseen kulutukseen sekä yritysten ja maatilojen investointihalukkuuteen. Myös asiakkaidemme talletukset ovat kasvaneet voimakkaasti, mikä lisää nollakorkoympäristössä mielenkiintoa mm. rahasto- ja vakuutussäästämiseen”, kertoo Kalliomäki.

Pankki avasi toukokuussa digikonttori POP Easyn, joka on pankin 10. konttori. POP Easyn toimintamalli perustuu henkilökohtaiseen verkossa tapahtuvaan asiakaspalveluun. ”Palvelukonsepti on osoittautunut menestykseksi, eikä pankki ole nykyisillä resursseilla pystynyt vastaamaan kovaan kysyntään”, toteaa Kalliomäki.

Suupohjan Osuuspankki onkin päättänyt reagoida kysyntään lisäämällä resursseja. ”Tulemme palkkaamaan digikonttoriin useita uusia työntekijöitä asiakasvastaavan tehtäviin. Meillä on suuri tahtotila löytää ja kouluttaa uusia pankkialan ammattilaisia ydinliiketoiminta-alueelle Suupohjaan. Haluamme kääntää digitalisaation tuomat mahdollisuudet voitoksi ja edistää osaltamme maaseudun ja erityisesti Suupohjan elinvoimaisuutta luomalla uusia työpaikkoja”, toteaa Kalliomäki. Digitalisaatio voi olla pitkässä juoksussa maaseutupitäjien voitto, kun sen tuomat mahdollisuudet uskalletaan ja osataan oikein hyödyntää. Jo tälläkin hetkellä digikonttorin suupohjalaiset työntekijät palvelevat asiakkaita 99 %:sti muualle kuin Suupohjan alueelle.

Toinen kehitysalue on säästämisen palvelut. Suupohjan Osuuspankki tulee palkkaamaan säästämisen asiantuntijoita, jotka ovat pankin sijoitusasiakkaiden käytettävissä. ”Elämme negatiivisessa korkomaailmassa, jolloin tileille ei valitettavasti pystytä maksamaan korkoa ja näin ollen tuottoa haetaan yhä enemmän muista sijoitusinstrumenteista”, toteaa Kalliomäki. Lisäksi aiemmin aloitettua yritys- ja maatalousasiakkaiden palvelujen kehittämistyötä ja kasvuhakuisuutta jatketaan.

POP Pankki Suomen paras yhdeksännen kerran

POP Pankki saavutti jälleen kärkisijan yksityisasiakkaiden pankkivertailussa EPSI Ratingin äskettäin julkaisemassa Pankki ja rahoitus 2020 –tutkimuksessa.

Tutkimuksen mukaan asiakkaat arvostavat entistä enemmän digitaalista palvelutarjontaa, mutta toivovat myös henkilökohtaista suhdetta pankkiinsa. Henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun yhdistämiseen onkin POP Pankissa panostettu ja nettisivuilta löytyvässä chat-palvelussakin kysymyksiin vastaa aito asiakaspalvelija. ”Digikonttorimme POP Easy myös vastaa näihin asiakasodotuksiin tarjoten henkilökohtaista palvelua välimatkasta riippumatta”, iloitsee Kalliomäki.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Timo Kalliomäki
puh. 040 523 2068

 

EPSI Ratingin Pankki ja rahoitus 2020 –tutkimukseen Uppolumi Oy haastatteli 1 397 Suomessa asuvaa yli 18-vuotiasta yksityisasiakasta, sekä 869 yritysasiakasta. Puhelinhaastattelut tehtiin 15.7.–9.9.2020.

 

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä