POP Pankki -ryhmän tilinpäätöstiedote 1.1.‒31.12.2017
POP Pankki yhteenliittymän toinen toimintavuosi onnistui liiketoiminnallisesti hyvin. POP Pankki -ryhmän tulos ennen veroja oli 19,5 miljoonaa euroa ja ryhmän tase tilikauden päättyessä 4,3 miljardia euroa. POP Pankki -ryhmällä on edelleen Pohjoismaiden pankeista tyytyväisimmät asiakkaat.
POP Pankki -ryhmän asiakasmäärä jatkoi vahvaa kasvuaan. POP Pankeilla oli vuoden 2017 lopussa 250,0 tuhatta asiakasta ja ryhmään kuuluvalla Suomen Vahinkovakuutuksella 104,4 tuhatta asiakasta. Vuoden 2017 tutkimusten mukaan POP Pankilla on jo kolmatta kertaa peräkkäin Suomen tyytyväisimmät yksityisasiakkaat ja ne saavuttivat asiakastyytyväisyydessä korkeimman tuloksen kaikista Pohjoismaissa toimivista pankeista. (EPSI Rating syksy 2017 asiakastyytyväisyystutkimus).
POP Pankki -ryhmän tulos ennen veroja oli 19,5 (17,0) miljoonaa euroa ja se kasvoi 15 prosenttia edellisvuoteen nähden. Luottokanta kasvoi 4,3 prosenttia 3 325,4
(3 188,7) miljoonaan euroon ja talletukset kasvoivat maltillisesti 1,4 prosenttia
3 554,4 (3 505,1) miljoonaa euroon.
- Liiketoiminnassamme näkyy nyt vahva vire. Onnistuimme samanaikaisesti panostamaan digitaalisten palveluiden kehittämiseen ja henkilökohtaiseen palveluun. Muutosohjelmamme alkaa tuottaa tulosta ja mahdollistaa pitkän aikavälin kustannustehokkuuden, kommentoi POP Pankkiliiton toimitusjohtaja Pekka Lemettinen
POP Pankki -ryhmän tilinpäätöstiedote 1.1.-31.12.2017
Lisätiedot:
Toimitusjohtaja Pekka Lemettinen, puh. 040 5035 411, pekka.lemettinen@poppankki.fi
Liiketoimintajohtaja Jaakko Pulli, puh. 050 4200 925, jaakko.pulli@poppankki.fi