Varo huijausviestejä!

 
 
POP Pankin nimissä lähetetään jälleen huijausviestejä, joiden tarkoituksena on urkkia asiakkaan verkkopankkitunnuksia ja yhteys- tai henkilötietoja.  Viestejä on lähetetty myös muille kuin POP Pankin asiakkaille.

Älä klikkaa sähköpostissa olevia linkkejä tai kerro tietojasi epäilyttäville verkkosivuille tai tuntemattomille soittajille.

Nyt liikkeellä olevat viestit on naamioitu näyttämään siltä, että lähettäjänä toimii POP Pankki tai POP Pankkiliitto. Viestissä pyydetään asiakasta suorittamaan kriittinen turvallisuuspäivitys tai PSD2-direktiivin tietopäivitys klikkaamalla viestissä olevaa linkkiä. Jos linkkiä erehtyy klikkaamaan, se vie sivulle, jossa voidaan kysyä asiakkaan verkkopankkitunnuksia tai muita tietoja. Mikäli tällä verkkosivulla ilmoittaa tietojaan, saattaa huijari soittaa takaisin tekeytyen pankin asiakaspalvelun edustajaksi. 

Muista, että POP Pankki ei koskaan pyydä sinua avaamaan verkkopankkia sähköpostitse lähetetyn linkin kautta eikä päivittämään tietoja tälläisen linkin kautta. Pankin edustaja ei myöskään kysy esim. verkkopankkitunnuksia puhelimitse.

Olethan tarkkana asioinnissasi: jos saat tällaisen viestin, älä klikkaa viestin linkkejä, äläkä kerro huijaussivulla mitään tietoja, vaan poista viesti. 
 
Jos olet jo vahingossa luovuttanut tietojasi, olethan yhteydessä omaan pankkiisi mitä pikimmiten. Tarvittaessa voit myös sulkea oman verkkopankkisi soittamalla verkkopankkitunnusten ja korttien sulkupalveluun (020 333, ulkomailta +358 20 333). Sulkupalvelu on auki joka päivä ja kaikkina vuorokauden aikoina.
 
Jos olet luovuttanut tietoja, ja sinulle soitetaan pankin asiakaspalvelun edustajana, älä kerro huijarille mitään tietojasi.  
 
 
Alla kuvassa esimerkki huijaussivustosta:
Huijausviesti 042019