Hyppää sisältöön
Huijaussoittoja liikkeellä POP Pankin nimissä

Arvot yhdistävät Welldone Building Companyn yrittäjää ja POP Pankkia

Rakennusalan pienyrittäjä Isto Hallikainen palvelee asiakkaitaan henkilökohtaisesti, joustavasti ja tapauskohtaisesti. POP Pankin asiakkaana hän kokee saavansa samanlaista laatupalvelua pankkiasioissa.

Hallikainen: ”Siirsin henkilökohtaisen pankkiasiakkuuteni POP Pankkiin vuonna 2008 ja Welldone Building Companyn asiakkuuden seuraavana vuonna. POP valikoitui yrityksen pankiksi, koska siellä oli aitoa halua palvella pienyrittäjää. Suunnittelimme ja rakensimme tuohon aikaan taloja asiakkaiden tilauksesta ja asiakkaan rahoituksella. Halusimme myös ryhtyä rakentamaan uudiskohteita myyntiin ja tarvitsimme kohteisiin rahoitusta. Edellisessä pankissa rahoituksia ei saatu käyntiin, mutta POPista löytyi uskoa meihin.”

Juurikkala: ”Kaikenkokoiset yritykset ovat tervetulleita meille asiakkaaksi. Pyrimme olemaan joustavia ja ymmärtämään asiakasta ja markkinatilannetta. Kaikille rakennetaan yksilöllinen ratkaisu.”

Hallikainen: ”Yrityksemme ensimmäinen POP Pankin rahoittama myyntikohde valmistui vuonna 2010. Se oli toinen talo kahden erillistalon asunto-osakeyhtiöstä. Nyt rakenteilla on kuudes POPin rahoittama myyntikohteemme.”

Welldone Building Companyn Isto Hallikainen keskustelee POP Pankin Elisa Juurikkalan kanssa
Isto Hallikainen ja POP Pankin yhteyshenkilö Elisa Juurikkala

Juurikkala: ”Yhteistyö Welldone Building Companyn kanssa on sujunut tosi hyvin. Asiakassuhteemme on pitkä, joten olemme oppineet tuntemaan toisemme, ja luottoa löytyy molemmin puolin. Tiedämme, että Isto toimittaa lainoitukseen tarvittavat tiedot aina ajoissa ja kattavasti. Kommunikointi välillämme on avointa ja rehellistä.”

Hallikainen: ”Kun tarvitsemme lainoitusta, käymme henkilökohtaisen palveluneuvojamme Elisan kanssa tapauskohtaisesti läpi, millaista uudiskohdetta olisimme toteuttamassa ja millaista rahoitusta se vaatisi. Tuntuu, että olemme samalla puolella ja mietimme yhdessä, miten hanke saataisiin onnistumaan.”

Juurikkala: ”Meille tärkeintä on tarjota asiakkaalle henkilökohtaista palvelua. Toki riippuu paljon asiakkaasta, miten hän haluaa asioida. Paljon tehdään nykyään verkkoneuvotteluita, ja asiakirjoja allekirjoitetaan sähköisesti, mutta ehdottomasti meille voi tulla myös konttoritapaamiseen. Varsinkin monet yrittäjät tykkäävät käydä lainaneuvotteluja kasvotusten konttorilla.”

Hallikainen: ”Digitaaliset pankkipalvelut kyllä helpottavat elämää, mutta isompia pankkiasioita ja suunnitelmia on mukava käydä läpi kasvotusten tutun pankkineuvojan kanssa. Kohderahoituksessa on kyse luottamuksesta.”

Juurikkala: ”Olen hoitanut Iston ja hänen yrityksensä Welldone Building Companyn asioita kymmenisen vuotta. Kun on pitkä asiakassuhde, oppii tuntemaan asiakkaan kanssa puolin ja toisin. Se luo luottamusta.”

Hallikainen: ”Myös talonrakentamisessa luottamussuhde asiakkaan kanssa on tärkeässä roolissa. Kun keskitytään asiakkaan tarpeisiin ja ratkotaan yhdessä ongelmia, on kokemus miellyttävä molemmille osapuolille. Siinä POP Pankki jakaa yritykseni arvot. Heilläkin asiakasta arvostetaan ja palvellaan joustavasti ja tapauskohtaisesti.”

Juurikkala: ”Teemme Suomen POPissa myös entistä enemmän yrityskäyntejä. On mielekästä mennä asiakkaan omalle kotikentälle näkemään tämän toimintaa. Näin luomme vahvempaa asiakassuhdetta.”

Hallikainen: ”Meidän toiminnassamme tuttu yhteyshenkilö pankissa tuntuu elintärkeältä. Hän on kuin osa oman yrityksen henkilöstä.

 Welldone Building Company ja POP Pankki

Isto Hallikainen perusti Welldone Building Company Oy:n liikekumppaninsa kanssa vuonna 1999. Sen toimintaan kuuluvat uudisrakentaminen ja saneeraukset: wdbc.fi. Yritys on saanut rahoituksen kuuteen myyntikohteeseen POP Pankista. Kohteet ovat olleet rivitaloja, paritaloja ja omakotitaloja, mukaan lukien Hallikaisen oma koti. Suurin osa yrityksen uudisrakennushankkeista on asiakkaiden itse rahoittamia: asiakas on mukana kohteen suunnittelussa ja usein myös rakentamisessa. Yrityksen pankkiasioita hoitaa pääasiassa POP Pankki Suomen Osuuspankin Helsingin konttorin rahoituspäällikkö Elisa Juurikkala.

Teksti: Elina Vironen
Kuva: Mari Lahti 
Artikkeli on alun perin julkaistu POP Pankki Koivunlehti 2/2023 

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä