Valtakunnallinen pankkitutkimus julki: POP Pankilla on alan tyytyväisimmät asiakkaat
Eri toimialojen asiakastyytyväisyyttä tutkiva EPSI Rating on julkaissut pankkitoimialan vuoden 2024 raportin. Sen mukaan suomalaispankeista parhaan kokonaisarvosanan henkilö- ja yritysasiakkailtaan saa POP Pankki.
”EPSI Rating -tutkimus on meille tärkeä palvelumittari. Palvelulupaukset tulee lunastaa asiakaskohtaamisissa joka päivä. Siksi se, että pystyimme parantamaan tuloksiamme viime vuodesta jokaisella osa-alueella, on erittäin hieno saavutus henkilöstöltämme”, kiittää POP Pankkikeskuksen liiketoimintajohtaja Nuutti Härmä.
EPSI Ratingin Pankki- ja rahoitus -tutkimuksessa POP Pankki sai henkilöasiakkailta arvosanaksi 82,7 toimialan keskiarvon ollessa 75,9. Yritysasiakastutkimuksessa POP Pankin arvosana oli 78,7, kun toimialan keskiarvo on 73,3. POP Pankin henkilöasiakkaista 85,5 prosenttia ja yritysasiakkaista 82,4 prosenttia suosittelisi pankkia tuttavalleen toimialan vastaavien lukujen ollessa 77,5 ja 74,0 prosenttia.
Sopivan kokoinen, helposti lähestyttävä, kilpailukykyinen ja asiantunteva
"Asiakkaat arvostavat tutkimuksen mukaan asioinnin vaivattomuutta sekä sitä, että saa asiantuntevia taloudellisia neuvoja, kun niitä tarvitsee. Avoimissa palautteissa kiiteltiin erityisesti POP Pankin nopeaa päätöksentekoa ja paikallistuntemusta. Vaikka asiointi on monelta osin siirtynyt verkkoon, silti omalla yhteyshenkilöllä on merkitystä. Se tuo jatkuvuutta asiakassuhteeseen”, sanoo POP Pankkikeskuksen Asiakkuudet-tiimin päällikkö Milla Ahlsten.
Pankkeja arvioidaan EPSI Rating -tutkimuksessa viidessä kategoriassa, jotka ovat imago, odotukset, tuote- ja palvelulaatu, vastine rahalle sekä asiakastyytyväisyys ja uskollisuus. EPSI Ratingin kesä-elokuussa 2024 tehtyyn yritystutkimukseen tehtiin 1214 haastattelua. Touko-elokuussa 2024 tehtyyn henkilöstötutkimukseen haastateltiin 1514 yli 18-vuotiasta suomalaista.