POP Pankki jatkaa menestymistä valtakunnallisessa pankkivertailussa
POP Pankilla on EPSI Ratingin pankkivertailussa tyytyväisimmät yritysasiakkaat. Henkilöasiakkaiden pankkivertailussa POP Pankki sijoittui toiseksi niukalla erolla. Yritysasiakasmittauksessa POP Pankki sai 77,4 indeksipistettä toimialan keskiarvon ollessa 70,9. Henkilöasiakasmittauksessa toimialan keskiarvo oli 73,6 indeksipistettä, POP Pankki ylitti tämän reilusti ansaiten 81 indeksipistettä. Petosten ennaltaehkäisyn osalta POP Pankki sai henkilö- ja yritysasiakkailta parhaat arviot. POP Pankki menestyi myös pankkien vastuullisuusmielikuvaa luotaavassa kestävyysindeksimittauksessa.
”EPSI Rating -mittausmenestys on meille kokoomme nähden haastajapankkina kunnia-asia. Olemme ylpeitä siitä, kuinka asiakastyytyväisyytemme on vuodesta toiseen reilusti toimialan keskiarvon yläpuolella. Vahvuutemme on henkilökohtainen pankkipalvelu sekä se, että olemme tavoitettavissa. On ilahduttavaa nähdä, miten olemme toimialan kärkisijoilla muun muassa asiakkaiden odotuksissa, tuotelaadussa ja palvelulaadussa”, iloitsee POP Pankkikeskuksen Asiakkuudet-tiimin päällikkö Milla Ahlsten.
“Se, miten taloudessa menee, heijastuu selvästi toimialan tuloksiin. Toisaalta myös asiakasodotukset muuttuvat. Etenkin sähköisessä asioinnissa pankkipalveluja verrataan muihin digitaalisiin palveluihin. Ensi vuonna käyttöönotettava uusi pankkijärjestelmämme tulee vahvistamaan tarjoamaamme asiointikokemusta. Odotammekin mielenkiinnolla ensi vuoden tutkimusta”.
”Yritysasiantuntijamme ovat monipuolisia ammattilaisia ja tietävät, miten tärkeää on olla yrittäjän saavutettavissa. Pk-yrittäjät odottavat pankiltaan kumppanuutta ja neuvontaa, joten on hienoa, että ryhmämme pankit ovat onnistuneet vastaamaan heidän odotuksiinsa”, toteaa POP Pankkikeskuksen yrityspalvelujen tiimipäällikkö Pekka Maskuniitty.
EPSI Rating -tutkimuksessa selvitettiin myös, miten asiakkaat kokevat pankin kestävyystyön. POP Pankki sijoittui yritysasiakkaiden kestävyysindeksimittauksessa ensimmäiseksi ja henkilöstöasiakkaiden mittauksessa toiseksi. Mittauksessa kysyttiin muun muassa miten asiakkaat kokevat pankkinsa olevan vastuuntuntoinen sijoituksissaan, rahastoissaan ja luotonannossaan sekä miten pankki luo ja ylläpitää työpaikkoja alueella.
EPSI Rating -pankkivertailu perustuu sekä yli 1600 henkilö- että reilun 1200 yritysasiakkaan haastatteluun.