Hyppää sisältöön

POP Vakuutuksella alan asiakasuskollisimmat ja hinta-laatusuhteeseen tyytyväisimmät asiakkaat

POP Vakuutuksella alan asiakasuskollisimmat ja hinta-laatusuhteeseen tyytyväisimmät asiakkaat

EPSI Rating Vakuutus 2022 on vuosittain vakuutusalalla ulkopuolisen toteuttama laaja asiakastyytyväisyystutkimus. Tutkimuksessa selvitetään esimerkiksi asiakkaiden tyytyväisyyttä, uskollisuutta, yhtiön imagoa, tuotteiden ja palveluiden laatua sekä vastinetta rahalle. Tutkimukseen ensimmäistä kertaa osallistuneella POP Vakuutuksella on alansa asiakasuskollisimmat ja hinta-laatusuhteeseen tyytyväisimmät asiakkaat.

Rahalle vastinetta – tutkimuksessa debytoinut POP Vakuutus ylsi heti asiakastyytyväisyyden kärkikahinoihin

POP Vakuutus oli toimialan keskiarvoa parempi kaikilla tutkimuksissa arvioiduilla osa-alueilla, jotka olivat imago, odotukset, tuote- ja palvelulaatu, vastine rahalle sekä asiakastyytyväisyys- ja uskollisuus.

Tutkimukseen ensimmäistä kertaa osallistunut POP Vakuutus ylsi tuloksellaan rankingin kakkospaikalle erittäin tyytyväisten asiakkaiden rajaa eli 75:ttä indeksipistettä hipovalla tuloksella.
Korkean sijoituksen taustalta löytyvät tutkimuksen laatijan mukaan eritoten asiakkaiden korkeat arviot rahalle saamastaan vastineesta.

"Olemme selkeästi tehneet oikeita asioita ja asiakkaamme kokevat saavansa meiltä sen palvelun mitä ovat lähteneet hakemaankin ja vielä asiakkaitamme tyydyttävällä hinnalla", POP Vakuutuksen toimitusjohtaja Marko Lindfors toteaa.

EPSI Ratingistä käy myös ilmi, että keskiverto POP Vakuutuksen asiakas ei koe tarvetta vaihtaa vakuutuspalveluidensa tarjoajaa. Asiakasuskollisuus onkin alan korkein 80,7 indeksipisteellä.

Digitaalisuus kantaa edelleen

Tyypillinen vakuutusalan asiakas viettää yhä enemmän aikaa verkossa ja käyttää luontevasti tabletteja, älypuhelimia ja tietokoneita etsiessään parasta tuotetta ja palvelua. Nykyaikainen asiakas odottaa suoraviivaista yksinkertaisuutta digitaalisessa vuorovaikutuksessa.

POP Vakuutus on täysin digitaalisesti toimivana vakuutusyhtiönä pystynyt vastaamaan nykyasiakkaan digitaalisiin toiveisiin ja tarpeisiin alan keskivertoa selvästi paremmalla tuloksella.

"On todettava, että jo 10 vuotta sitten valitsemamme täysin digitaalinen linja kantaa edelleen ja tulokseemme myös tällä osa-alueella voi olla erittäin tyytyväinen. Työ ensiluokkaisten digitaalisten palveluiden puolesta jatkuu", Lindfors linjaa.

POP Vakuutuksen kanssa POP Pankki -ryhmään kuuluvalla POP Pankilla on EPSI Ratingin pankkitoimialatutkimuksen mukaan 11. kertaa tyytyväisimmät henkilöasiakkaat. Lisäksi toista kertaa EPSI Ratingin yritysasiakastutkimukseen osallistuneella POP Pankilla on toista kertaa toimialan tyytyväisimmät yritysasiakkaat. 

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä