Hyppää sisältöön
Uusia pankkitietojen kalastelusivuja ja -viestejä on havaittu
Vastuullisuus POP Pankki -ryhmässä

Vastuullisuus POP Pankki -ryhmässä

Tehtävämme, visiomme ja arvomme

Uskomme POP Pankki -ryhmässä koko Suomen kattavaan paikallisuuteen, palveluun sekä yhdessä tekemisen voimaan. 

  • Tehtävänämme on edesauttaa asiakkaidemme taloudellista hyvinvointia, vaurastumista ja paikallista menestystä.

  • Visiomme on olla henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun yhdistävä, parhaan asiakastyytyväisyyden sekä nopean päätöksenteon pankki. 

  • Arvojamme ovat vastuullisuus, asiakasläheisyys, tuloksellisuus sekä rohkea uudistuminen

Tukemassa kestävää kehitystä

Vastuullisuus on osa ryhmämme strategiaa, asiakaslupausta ja visiota. Työtämme ohjaa vastuullisuusohjelma.

Vastuullisuusohjelmamme pääteemoja ovat:

  • Kestävän rahoituksen ja sijoittamisen edistäminen sekä ilmastonmuutoksen hillintä niiden avulla.
  • Paikallisen menestyksen, elinvoimaisuuden ja hyvinvoinnin tukeminen
  • Liiketoiminnan avoimuus ja läpinäkyvyys
  • Henkilöstön yhdenvertaisuus sekä monimuotoisuuden ja työhyvinvoinnin edistäminen
  • Harmaan talouden, korruption ja rahanpesun estäminen

Vastuullisuus merkitsee meille POP Pankissa kestävän kehityksen periaatteiden noudattamista kaikessa toiminnassamme: 

  • Pyrimme vähentämään ympäristön kuormitusta ja ilmastovaikutuksia kasvattamalla resurssi- ja energiatehokkuutta ja suosimalla ympäristöystävällisiä hankintoja.

  • Olemme sitoutuneet kestävän talouden tukemiseen mm. tarjoamalla ympäristöystävällisiin kehityshankkeisiin kohdistettuja lainatuotteita sekä suunnaten luotonantoa maa-, metsä- ja biotaloussektoreille.

  • Pankkiasioinnin sujuvuus ja esteettömyys ohjaavat POP Pankki -ryhmän jatkuvaa kehitystyötä.

  • Seuraamme, tutkimme ja raportoimme toimintaamme jatkuvasti vastuullisuusohjelmamme ohjaamana. Vuoden 2020 tilinpäätöksemme sisältää GRI-sisällysluettelon, jonka avulla tilinpäätöstämme voi lukea GRI-raportoinnin näkökulmasta.

  • Yksi meille tärkeistä mittareista on asiakastyytyväisyys. Riippumattoman, Pohjoismaissa ja mm. Englannissa pankkialaa tutkivan EPSI Ratingin lokakuussa 2021 julkaiseman asiakastyytyväisyystutkimuksen* mukaan meillä on kymmennettä kertaa Suomen tyytyväisimmät henkilöasiakkaat ja nyt myös tutkitusti tyytyväisimmät yritysasiakkaat.

  • Kotimaisena toimijana palveluillemme on myönnetty Avainlippu-tunnus.

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä