Hyppää sisältöön
Vastuullisuus POP Pankki -ryhmässä

Vastuullisuus POP Pankki -ryhmässä

Tehtävämme, visiomme ja arvomme

Juuremme nivoutuvat yli 100-vuotiseen suomalaiseen osuustoimintaan. Uskomme POP Pankki -ryhmässä koko Suomen kattavaan paikallisuuteen, palveluun sekä yhdessä tekemisen voimaan. 

  • Tehtävänämme on edesauttaa asiakkaidemme taloudellista hyvinvointia, vaurastumista ja paikallista menestystä.

  • Visiomme on olla henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun yhdistävä, parhaan asiakastyytyväisyyden sekä nopean päätöksenteon pankki. 

  • Arvojamme ovat vastuullisuus, asiakasläheisyys, tuloksellisuus sekä rohkea uudistuminen

Tukemassa kestävää kehitystä

Vastuullisuus on osa ryhmämme strategiaa, asiakaslupausta ja visiota. Vastuullisuus merkitsee meille kestävän kehityksen periaatteiden noudattamista kaikessa toiminnassamme. Pyrimme vähentämään ympäristön kuormitusta ja ilmastovaikutuksia kasvattamalla resurssi- ja energiatehokkuutta ja suosimalla ympäristöystävällisiä hankintoja. Kannustamme asiakkaitamme sähköiseen asiointiin, e-laskuihin, sähköisiin asiakirjoihin ja allekirjoituksiin. Tiedämme, että vastuullisuustyö on jatkuvaa ja vaatii raportoinnin ohella tavoitteiden säännöllistä päivittämistä toiminnan kehittämiseksi.

Oman toimintamme kehittämisen ohella olemme sitoutuneet kestävän talouden tukemiseen mm. tarjoamalla ympäristöystävällisiin kehityshankkeisiin kohdistettuja lainatuotteita sekä suunnaten luotonantoa maa-, metsä- ja biotaloussektoreille. 

Seuraamme, tutkimme ja raportoimme toimintaamme vastuullisuusohjelmamme ohjaamana. Yksi meille tärkeistä mittareista on asiakastyytyväisyys. Riippumattoman, Pohjoismaissa ja mm. Englannissa pankkialaa tutkivan EPSI Ratingin asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan meillä on jo yhdeksättä kertaa Suomen tyytyväisimmät asiakkaat (viimeisin tutkimus 9/2020). Palveluillemme on myönnetty myös paikallisuutemme huomioiva Avainlippu-tunnus.

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä